Wintersemester 2020/2021, BA/MA Product Design

ORT

Das Mitgestalten von Orten, gemeinsames Tätigsein und partizipatives Agieren sind grundlegende Schritte in Richtungeiner nachhaltigen Lebensweise. Um alternative Lebens- und Arbeitspraktiken erproben zu können, braucht es öffentliche, alltägliche Räume des Zusammenkommens. ORT ist ein digitales Tool zur Strukturierung selbstorganisierter Arbeit im Kontext eines neukonzipierten Supermarktes. Durch verschiedene Beteiligungsmodelle, eine Komplementärwährung sowie der Organisation diverser gemeinschaftlicher Aktionen, fördert ORT die Entstehung alternativer Wirtschaftswelten. In Zusammenarbeitmit Johanna Ewert.

 

Being part of the creation of places, being active together and working participatively are fundamental steps towards a sustainable way of life. In order to be able to test those alternative living and working practices, public and constantly visited spaces of coming together are needed. ORT is a digital tool for structuring self-organised work in the context of a newly concepted supermarket. Through various participation models, a complementary currency and the organisation of diverse communal actions, ORT promotes the emergence of alternative economic worlds. In collaboration with Johanna Ewert.

Participants Frederike Rehfeldt
Project category Project subjects BA/MA Product Design
Frederike Rehfeldt
Frederike Rehfeldt

All rights reserved Frederike Rehfeldt
Frederike Rehfeldt
Frederike Rehfeldt

All rights reserved Frederike Rehfeldt
Frederike Rehfeldt
Frederike Rehfeldt

All rights reserved Frederike Rehfeldt